torsdag 14 juli 2016

Läget nu

Lite semester från bloggen märker jag. Håller till i Stugan, försöker greja med saker som måste göras och saker man vill göra. Jag har kapat och slagit ner stolpar till ett halvt staket iaf, sen försökt ta vara på värmen blandat med andra do's. Stugan är mysig men känns trång, även om den tar 30 min att städa så är det frustrerande att den blir skitig exakt varje dag. En himla röra med djuren och alla vi. Är ju liten som en lekstuga ;). Huset vill jag nästan inte tänka på, det går framåt, inte jättefort då målarna är där beroende av väder, då fint väder ger utejobben prio. Byggare och plattläggare har semester var och varannan vecka. Realist som jag är ibland så tror jag inte på att det är klart på nåååågra månader. Dom som är nu känns iaf pålitliga, pjuh. Vi har jagat en tapet som jag haft i mitt huvud och idag äntligen bestämt. Det är en "äkta" 70-tal från tapetorama. Den bli riktigt cool tror jag. Annars så ska jag planera Vildas kalas på Lördag. Hon ville ha det på stranden i Svartöstan med båt och åka ring bakom, skattjakt och vattenballonger. Det verkar bli regn så då har vi tänkt badhus (vore enklast, hehe) 

Inga kommentarer: