måndag 1 augusti 2016

Läget

Sommaren som vanligt gör att jag inte bloggar så mycket och bra är väl det egentligen... Om det skulle betyda att jag håller mig undan sociala medier, men det gör jag ju inte ;). Blandat med att iaf lägga upp ngt på instagram varje dag med att swisha förbi allt på FB 40 ggr om dan (utan att säga ngt själv) så gör jag somriga saker. 
Jag har själv grävt upp ett jordgubbsland i en gräsmatta med kompakt grus under, vilket var råtungt. Tillslut lyckades jag få ner 43 plantor i raka led.. Stolt är jag, för jag har motsattsen till gröna fingrar, typ röda. Kanske för att jag är snål (not) jordgubbar vill vi äta varje dag och det kostar oss 100 spänn. Nä, eg är det för barnens skull, mysigt att ha ett land att plocka ifrån. Mina systrar begåvades med talangen att få det att "prunka", sallad, potatis, morötter, rädisor, tomater, smultron, vackra stora blommor osv. Jag är iaf glad om plantorna sätter sig och överlever vintern. Ge mig gärna tips om hur, ska dom ha en varm sovsäck :D. Linda och Helena, mina gurus tackar jag mycket för, mina kryddor lyckades jag med. Viktiga mynta (till goda smoothies) och koriander (till picko de gallo), hade en vision om att ta in dom sen och ha tillgång året om. I övrigt åker jag båt ibland, hänger med Gittan, brottas med att ta mig i kragen och träna. Roligast är kickboxning och Pokémon Go jakt! Hahaha, jag som aldrig nånsin (förutom Sims), spelat data el tv-spel har förgyllt mina powerwalks med detta märkliga fenomen. Nu vill jag nästan inte gå utan :). 
Värmen har ju varit fantastisk, och jag har konstigt nog inte haft solar och strandhetsen. Beror nog på den höga dosen i 2 år kanske. Men jag borde ladda för vintern. 
Håret växer som ogräs, ser inte klok ut, som en matta på huvet. Men tacksam så in i bomben! Har nästan förträngt känslan av att vara helt utan. 
Får frågan ofta hur jag mår, tom om jag känner mig "frisk"... Jag mår bra, trött kopiöst vissa dagar, men oftast "som vanligt", frisk kommer jag däremot nog aldrig känna mig igen. Jag är aldrig säker på att det inte finns ngt där inne som gror. Men jag tänker på det sällan, beslutat mig att det drar mig nedåt och inte upp dit jag vill nå. 
Nu vet jag inte när jag skriver ett inlägg nästa gång men är säker på att det kickar igång sen, kanske tycker jag just nu att jag inte har så mycket spännande att ge...
Kram till er som ändå kilar in ibland. 

Inga kommentarer: